Followers

Friday, 29 November 2013

Kenapa Suplemen Perlu ketika mengandung,menyusu??

Bismillahh...

Assalamualaikum semua...Bee tau ramai diantara rakan taulan bee yang kate "aku mengandung jugak, menyusu jugak tapi tak perlu amik suplemen pun..sihat je" atau "menyampah laa dia tu, asyik cerita pasal penyusuan dan suplemen dia"

kalau betul, anda semua tak perlukan suplemen ketika mengandung, menyusu, berpantang even waktu2 biasa pun, alhamdulillah...bersyukur lah...sebab bukan semua org yang memperoleh kesihatan seperti anda. Bee salah seorang dari mereka yang selalu sakit pinggang..

sejak dari sebelum kahwin lagi, bee dah selalu ke klinik untuk pemeriksaan tulang dan saraf..kenapa?bee selalu sakit belakang..even ada doktor yang bagitau, kemungkinan besar, ketika bee mengandung nanti, bee kena banyak rehat kerana sakit bee ni...lepas kahwin, bee memang alert tentang ni, sbb bee bimbang akan kesihatan bee smpai lah bee mengandung...

ketika mengandung, apa sahaja doktor bagi ubat, semua bee telan..HB rendah cari ubat lagi. segala jenis makanan segera mmg bee elakkan...langsung tak makan..kenapa?bee bimbang kalau bee makan, nanti bee sakit lagi..bee perlu sihat untuk beribadah..bee perlu sihat untuk suami..bee perlu sihat untuk anak tersayang..

alhamdulillah, beranak dengan cara normal..perkara yang bee syukur sgt sbb pernah doktor kata, bee mungkin tak mampu beranak normal..alhamdulillah...bermula lah kisah penyusuan...menyusu, lebih berat dari mengandung..kenapa?perlukan perhatian bee lebih dari mengandung..kalo dulu baby dalam perut, kita hanya perlu makan untuk kita sahaja..keperluan baby adalah dlm kuasa Allah...menyusu?bila anak ,minum susu sikit, susah hati..bila anak demam, murung je..bila pump susu berkurang, terus stress..jadi kebimbangan bee meningkat sehingga 500%..mcm2 fikir.bimbang sgt tentang kesihatan semua...

ketika itulah bee mula mencari, apa yang perlu untuk bee..untuk pastikan yang terbaik untuk semua...keperluan kalsium yang penting untuk bee dan anak...semuanya untuk pastikan kesihatan yang optimum...sakit bukan kita minta atau cari tapi kita perlu usaha untuk kekalkan kesihatan itu...

sebab itu bee sentiasa tekankan, perlunya tubuh kita untuk dapat nutrien terbaik bagi keperluan tubuh sehari-hari..bee pilih shaklee kerana ianya terbukti berkesan dan terbaik diantara yang baik-baik...

alhamdulillah, sakit pinggang bee sekarang dah hampir hilang sepenuhnya..dah tak perlu painkiller..dah boleh makan makanan yang kita suka..dah boleh angkat barang berat2..alhamdulillah

untuk konsultansi percuma

saya sabihah
pengedar sah shaklee anda
0199897010
0173740100
chekubee@gmail.com

No comments:

Post a Comment